2011/03/29

Errotazioak: b eta d grafemen bereizketa irakurketan eta idazketan / Rotaciones: diferenciación de los grafemas b y d en lectoescritura

d eta b letrak oso antzekoak dira formaz eta ume askok bai irakurketan, bai idazketan nahasten dituzte, errotazioa eginez. Dislexia duten umeek askotan egiten dute akats hau.
Adibidez: bata irakurri beharrean, data irakurtzen dute.
Irakurketa eta idazketako zehaztasun akats hau letra askorekin gertatzen da:
    p/q/b/d     m/w     n /u     a/e  
Hona hemen akats hauek zuzentzeko ariketa baliagarri batzuk:
- Laguntza grafikoa: Letra konkretu horiek kolore ezberdinez bereiztu edo tamaina handitu.
- Artikulazioarekin lagundu: Ahozkatzerakoan indarra jarri fonema horietan.
- Airean eta paperean tamaina eta kolore ezberdineko letrak egin.
- Gehitu, kendu, aldatu  hitz batzuei letra zehatz batzuk ahoz eta gero, idatziz.
- Letren arteko diferentziak aipatu.
- Hitzak osatu silaba eta letrekin.
- Ukimenaren bitartez eta material ezberdinak erabiliz, letrak manipulatu: plastikozko letrekin, plastilinarekin letrak egiten, gatza edo hirinaren gainean, bizkarrean edo eskuan atzamarrekin marrazten...
- Ezagunak dituen hitzak erabiliz: bere lagunen izenak, jostailuen izenak...
- Letra horien forma, marrazki batekin erlazionatu.

Los grafemas d y b son muy similares en su forma y muchos niños y niñas los confunden en lectura y posterior escritura, dándose la rotación. Los niños y niñas con dislexia cometen frecuentemente este error.
Ejemplo: leer bata en lugar de data.
Este error se produce con letras de similar grafía:
p/q/b/d     m/w     n /u     a/e  
Para la interveción de este error de exactitud, se sugieren las siguientes actividades:
- Apoyo gráfico: Realzamiento gráfico de los grafemas (pintar en color, agrandar...)
- Apoyo articulatorio: enfatizando la emisión de ese fonema.
- Trazado de letras en el aire y papel.
- Juegos de eliminar, añadir y cambiar las letras en las palabras de forma oral y luego escrita.
- Discriminación visual y auditiva: asociando la grafia con su fonema.
- Integración: Actividades de completar palabras con sílabas y letras.
- Verbalizar las diferencias en las grafías.
- Asociar cada grafía con un dibujo que contenga esa grafía.
- Aproximación multisensorial: manipulando diferentes materiales(sal, arena, plastilina, barro) hacer, modelar, dibujar las letras. Sentir sobre la espalda o la piel el dibujo de esos grafemas.

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